Поурочний план
Class 8
Date
Lesson - 10
Тема: Типові правила шкіл у Великобританії (урок формування навичок аудіювання).
навчальна: ознайомити учнів із новою лексикою та закріпити ЛО у мовленні. Навчати
застосовувати їх в лексичних структурах, усному та писемному мовленні.
Тренувати учнів в аудіюванні та читанні. Навчати учнів письма та монологічного
мовлення. Формувати навички діалогічного мовлення. Тренувати учнів у вживанні
модальних слів. Розширювати уяву дітей про міжнародні школи;
розвиваюча: розвивати техніку читання, навички письма, комунікативні вміння учнів та вміння монологічного мовлення;
виховна: виховувати в учнів відповідальність
та вміння планувати робочий час.
Обладнання: підручник, робочий зошит картки для роботи в парах, для самостійної роботи та роботи в групах, текст
для аудіювання, прислав’я.
Методи і прийоми: слово вчителя,
робота з підручником, виконання вправ, ”Мозковий штурм”, робота в парах,
індивідуальна робота та групова робота, аналіз, синтез, узагальнення, диспут.
Хід уроку:
I.
Організаційний
момент
T: Good morning, everyone. I’m glad to see you. How
are you getting on?
Ps: Good morning, teacher. We are glad to see
you, too. We are fine, thank you.
Уведення в іншомовну атмосферу
Індивідуальна робота.
Т: Complete the chart with the
following words: secondary, further education, infant,
nursery, junior, primary.
Key: nursery, primary education, infant, junior, secondary, further
education.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Т: Today we are going to
speak about the rules at school. You know about some some ways of punishment for disorganization
pupils at schools. We are also going to learn more about English school and
today you’ll hear, read and write about it’s rules. We shall also practice
modal verbs.
So, the
topic of our lesson is:
1) “ Typical rules in British schools”.
III. Перевірка домашнього завдання
IV. Основна
частина уроку
Аудіювання
1) Pre-Listening Activity. Опрацювання ЛО,
с. 22. Бесіда з учнями.
T: Express your ideas about
school days using the prompts above and the following cues:
School days are __
(the happiest days of the whole life).
School life has its
disadvantages such as getting up __ .
But I think that
school days have more advantages than disadvantages.
At school we can __ .
School prepares __ .
It also helps to __ .
That’s why we __ (have
so many subjects at school).
So I am sure that __ (school days are very difficult but happy days).
2) While- Listening Activity. Етап аудіювання.
Вправа
1(с.22)
3)Post - Listening
По закінченні учні виконують
запропоновані завдання.
Вправа 1b (с.22) - True \ False
test
Вправа 1c(с.22) - answer
the question
Reading and writing
T: Read a sign in an American school. Do you have the same rules in your
school?
Do you follow them?
Вправа 3(с.22)
Sample sentences
1) We should wear a school uniform.
2) We mustn’t be late.
3) We can attend all the extra-school activities.
4) We are not allowed to wear make-up.
5) We mustn’t smoke at school.
6) We don’t have to do all the homework.
Говоріння
Answer the questions.
1) Have you got a charter in your school?
2) Has computer studies been introduced into the school curriculum?
3) Do you attend any extra-school activities?
4) Would you like to win the respect of everyone?
5) Do you respect your teachers?
6) Are you permitted to leave school without your teacher’s permission?
7) Have your parents ever punished you?
8) What was the punishment?
Читання
Вправа 4(с.23)
Вправа 5(с.23)
V. Домашнє завдання
І. - Вправа 6(с.24)
- Think out your ideas as for ‘perfect school’ and get ready to make a
poster at the next lesson.
VI. Підведення
підсумків уроку.
T: Did you like
our lesson today?
1) What is a perfect school in your opinion?
2) Do you want to study in a perfect school?
3) Why do you want to study in a perfect school?
4) Do you think that it is important to study in a modern building?
5) Must pupils wear a special uniform at school?
6) Should pupils
study several foreign languages?
7) Should pupils
have any tests?
Немає коментарів:
Дописати коментар